Warning: include_once(/opt/alt/php-xray/php/smart-advice-plugin/cl-smart-advice.php): Failed to open stream: No such file or directory in /home/ddr529/public_html/syngen.com.pl/wp-settings.php on line 398

Warning: include_once(): Failed opening '/home/ddr529/public_html/syngen.com.pl/wp-content/mu-plugins/cl-smart-advice.php' for inclusion (include_path='.:/opt/cpanel/ea-php82/root/usr/share/pear') in /home/ddr529/public_html/syngen.com.pl/wp-settings.php on line 398
Home staging – jak wpływa na rynek nieruchomości? – Syngen

Home staging – jak wpływa na rynek nieruchomości?

Pozycjonowanie lokalne i Mapy Google
Pozycjonowanie lokalne – dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
22 maja, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – sprawdź co możesz zyskać
29 czerwca, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie to coś o co dbamy w różnych momentach. Marzymy o zrobieniu dobrego wrażenia w przeciągu trwania rozmowy kwalifikacyjnej, na damie, jeśli idziemy na klubowe party, czy negocjując w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w ogromnej mierze opiera się też home staging – a więc technika złożona z wszelkich działań, pomagających zrobić dobre wrażenie na zainteresowanym znalezieniem domu, mieszkania, czy innej nieruchomości. Ci, którzy biorą pod uwagę zakup mieszkania, często zasugerują się właśnie pierwszym wrażeniem, zatem trzeba zadziałać w taki sposób, by nasz lokal przedstawiał się wspaniale. Nie wszystko będziemy w stanie przygotować sami, więc warto skonsultować się ze specjalistami od home stagingu. Po kolei jednak – wystartujmy od omówienia historii i procesu ewolucji home stagingu.

W 1972 roku….

Aby zrozumieć home staging, przenieśmy się na moment do USA. To właśnie w tym kraju żyła i pracowała Barbara Schwarz, właścicielka korporacji, zajmującej się projektowaniem wnętrz. Jak się okazało – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku kluczowej specjalności Barbary Schwarz. Już jako agentka nieruchomości z doświadczeniem, Schwarz regularnie poszukiwała patentów, które gwarantowałyby wzrost popularności oferowanych przez siebie nieruchomości wśród potencjalnych nabywców. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby dokładnie przygotować wnętrze jednej nieruchomości. Postanowiła wykonać wszelkie należyte działania remontowe, wysprzątać cały obszar i ozdobić go w taki sposób, żeby Klient był oczarowany nieruchomością. Jak wyszło? Nieruchomość została sprzedana o wiele prędzej, niż ktokolwiek mógłby myśleć. Jakie były tego przyczny? Schwarz przekonała się, że przy rozjaśnieniu i optycznym powiększeniu mieszkania – pierwsze wrażenie potencjalnego klienta jest dużo lepsze niż wcześniej. Przez lata, Barbara Schwarz pracowała na podziw ekspertów od nieruchomości w USA, a branża o nazwie home staging zagościła na dobre na rynku nieruchomości. Zgodnie ze statystykami z oficjalnej witryny internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu więcej niż milion osób, a z pewnością jest autorką cenionych publikacji z tej dziedziny.

Wielka Brytania i wreszcie… Polska!

Przez lata home staging rozrastał się w USA i odnalazł się także w Wielkiej Brytanii, gdzie często Brytyjczycy nazywają go property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo otworzyło się zdecydowanie na home staging, dzięki widowisku „House Doctor”, prowadzonemu przez Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy także przekonali się, że mogą wiele zyskać gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po odpowiednim zadbaniu o nieruchomość.

W naszym kraju home staging zagościł już w tym stuleciu. W dużej mierze dlatego, iż nasi rodacy szukali na rynku pracy nowych możliwości i w efekcie powstał nowy, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, da się zauważyć zwiększony popyt na home staging przy sprzedaży/kupnie mieszkania.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging przeobrażał się niemal codziennie, a wszystko przez to, że ulegały zmianie gusta ludzi, którzy znaleźli się na rynku domów. Barbara Schwarz wypracowała konkretny szablon, ale korzystający z niego musieli odpowiadać na wyzwania zmieniającej się mody.

Ostatnimi czasy, home staging to nie tylko zabiegi poprawiające wygląd posesji. Home staging bowiem to po prostu pójście za podstawami idei marketingu, który polega – w myśl definicji opracowanej przez Philipa Kotlera, cenionego marketingowego specjalisty – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Swoje trzy grosze mogą tu wtrącić specjaliści od PR, którzy mają możliwość stworzenia ciekawej oferty, która zwróci uwagę ewentualnego Kontrahenta. Już w czasach wdrażania innowacyjnej metody przez Barbarę Schwarz było wiadomo, że psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niebagatelna w procesie home stagingu, a oferta przyciągająca uwagę jest istotnym elementem, który dopiero może skłonić potencjalnego kupca do obejrzenia posesji. W dobie łatwego dostępu do internetu oraz otaczającego nas szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem specjalistycznych portali, jak i gustów wielbicieli Facebooka. Należy pamiętać, że stworzenie odpowiednich zdjęć należy zaplanować już po sumiennym przygotowaniu mieszkania. Co się na takie przysposabianie składa?

Ewolucja modelu Schwarz

Najważniejsze koncepcje Barbary Schwarz zakładały, że sporo zyskamy, powiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na położenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i utrudniać wpadanie światła słonecznego. Niesamowite jest to, jak olbrzymia liczba osób zapomina o elementarnych rzeczach, takich jak pozbycie się walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszczeń. Jedną z najgorszych rzeczy dla nas może być brzydki zapach w lokalu – z pewnością odstraszy on Klienta.

Gdy chcemy upewnić się, że proces home stagingu ułoży się jak należy – lepiej wynająć ekspertów z biura nieruchomości, którzy poczynią niezbędne kroki, aby nasza posiadłość prezentowała się właściwie.

Chcesz wiedzieć więcej o home stagingu i nie tylko? – mieszkania.torun.pl

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok