Warning: include_once(/home/ddr529/public_html/syngen.com.pl/wp-content/mu-plugins/cl-smart-advice.php): Failed to open stream: No such file or directory in /home/ddr529/public_html/syngen.com.pl/wp-settings.php on line 398

Warning: include_once(): Failed opening '/home/ddr529/public_html/syngen.com.pl/wp-content/mu-plugins/cl-smart-advice.php' for inclusion (include_path='.:/opt/cpanel/ea-php82/root/usr/share/pear') in /home/ddr529/public_html/syngen.com.pl/wp-settings.php on line 398
Jak otworzyć sklep internetowy – poradnik – Syngen

Jak otworzyć sklep internetowy – poradnik

Paintball laserowy a paintball klasyczny
Paintball laserowy – alternatywa dla klasyki
29 grudnia, 2017
Serwis klimatyzacji i wentylacji
Serwis klimatyzacji i wentylacji – wybierz właściwie
16 stycznia, 2018

Dzisiejsze dni to ciągły rozwój idei konsumpcjonizmu. Ludzie robią zakupy, nieprzerwanie i łakną mieć coraz więcej. Nic nie świadczy o tym, żeby ta tendencja się odwróciła. Kupowanie wytwornych wyrobów to także, ale pozostają przecież jeszcze kosmetyki, wyżywienie – po prostu to, co jest nam niezbędne do życia. Wiele ludzi życie spędza w nieustannym biegu i przez to, nie ma nawet czasu pójść do sklepu. Dobrym wyjściem może być sklep internetowy – który może przynieść okazałe dochody.

Sklep internetowy – czemu się opłaca i jak go stworzyć?

Sami znamy pewnie spore grono modelowych osób, praktycznie w ogóle nie planujących odpoczynku. Zakupów dokonują w hipermarkecie raz na dwa tygodnie, żeby zaoszczędzić sobie bezustannego wychodzenia po niezbędne produkty. Teraz niektóre sklepy poszły krok dalej i oferują takowym dostarczenie towarów pod drzwi.

Przywołana tematyka dotyczy zwłaszcza osób zalatanych, przebywających do późna w miejscu zatrudnienia. Robi im się źle, gdy trzeba zrobić chociażby świąteczne zakupy. Pracoholicy z ochotą wykorzystują wtedy e-sklep i masowo kupują gifty dla bliskich. Tym samym – stają się oni naszą grupą docelową, jak widać na załączonym obrazku – wyjątkowo liczną.

Znamy już fundamentalny powód utworzenia sklepu internetowego, obecnie powinniśmy przemyśleć jak ów sklep ma się prezentować. Nie ma sensu rzucać się na zbyt głęboką wodę. Jeśli sklep internetowy ma Wam przynieść wymierne zarobki, wówczas wychodzimy od tak zwanej analizy SWOT. Przeanalizowanie silnych i gorszych stron, widoków i zagrożeń to całkowita podstawa. Dotyczy to zarówno Waszego nowego sklepu, jak również rywalizujących podmiotów. Trzeba zbadać jakie statystyki generują, i jak możemy się spośród nich wyróżnić.

Krok następny to ustalenie grupy odbiorców. Będzie to sprawa bardzo indywidualna. Założony przez Ciebie sklep internetowy może być skierowany do Konsumenta ogólnego, który zyska możliwość wyboru spośród dużej ilości kategorii towarów, ale też np. przyciągać do sklepu głównie płeć piękną, ze względu na przewagę kosmetyków. Wszystko będzie zależeć od tego, jaki plan biznesowy przygotujecie. Uczciwie rozpatrzcie, czy dotarcie do Klientów z całej Polski lub za granicę jest możliwe z dostępnym budżetem. Jest taka możliwość, że trzeba będzie ograniczyć się do konkretnego obszaru – np. miasta.

Pamiętajcie, że uruchomienie sklepu internetowego utożsamiamy z działalnością gospodarczą. Konieczne będzie podjęcie któregoś z tych działań:

  • Jeżeli otwierasz nową firmę, obligatoryjnie trzeba zarejestrować działalność gospodarczą – zrobić wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym lub do Ewidencji Działalności Gospodarczej, uzyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, załatwić formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Jeżeli wcześniej prowadziłeś biznes, musisz w zasadzie tylko zmienić dane w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), poprzez dodanie zapisu o handlu w Internecie.

Następna analizowana rzecz tyczy się produktów. Kiedy już podejmiemy decyzję czy zaoferujemy coś specjalistycznego, z mniej popularnej branży, czy też produkty bardziej ogólne, produkowane na dużą skalę, skupiamy się na sumiennym dobraniu kolportera. Rzetelność, punktualność i zaufanie, to powinna być podstawa, na jaką należy mieć baczenie. Jest oczywistym, że ważny dla nas będzie też przełożenie jakości na koszta. Nie działa tutaj reguła, że taniej znaczy lepiej i na odwrót. Sprawa dostawcy załatwiona? Zbliżamy się do momentu, kiedy wypada zredagować unikalne informacje dotyczące towarów. Pytanie, dlaczego to jest takie istotne

Wkraczamy w tym momencie w sferę pozycjonowania. Nie możemy się oprzeć tylko na opisach producentów. Jeżeli chcemy w niedługim czasie zwrotów inwestycji, to w takiej sytuacji trzeba postawić na zredagowanie oryginalnych opisów – chwytliwe dla Kontrahentów, lecz też zoptymalizowane pod SEO, by wyszukiwarka taka jak Google oceniła naszą jakość pozytywnie. W przypadku skopiowanych treści – wyszukiwarka zakwalifikuje nas jako niezbyt atrakcyjnych i nie osiągniemy wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Takie opisy damy radę przygotować na własną rękę, ale wyższą jakość mogą nam zapewnić fachowcy z dziedziny SEO.

Sprawy związane z produktami już za nami – przyszła kolej na udostępnienie konkretnych form płatności. Do najpopularniejszych zaliczamy:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Bez dwóch zdań będziemy chcieli także zapewnić Klientom zapłacenie przy odbiorze i z góry. Istotnym jest, żeby formy płatności były właściwie zabezpieczone– najlepiej szyfrowaniem. Bezpieczeństwo transakcji z pewnością wpłynie pozytywnie na zaufanie Odbiorców.

Sklep internetowy – kwestie techniczne

Wizja jest, otoczenie konkurencyjne przebadane, mamy nakreślony plan biznesowy i odpowiednio spreparowane pod sprzedaż towary? Przejdźmy zatem do spraw związanych z zapleczem technicznym.

Wybór oprogramowania pod nasz sklep to coś, co może przesądzić o powodzeniu naszych starań. Jeśli chcecie mieć pewność, że wybierzecie właściwe – zapytajcie biegłego w tej dziedzinie. Czasami starczy choćby darmowe oprogramowanie, ale gdy realizujemy bardzo ambitny projekt możemy potrzebować full serwisu lub indywidualnego oprogramowania.

Domena czasem jest dawana w pakiecie z oprogramowaniem, lecz nie jest to reguła. Jeśli tak nie jest – to w takiej sytuacji musimy ją wykupić. Jak wygląda dobra domena dla sklepu internetowego? Łatwa do zapamiętania, prosta nazwa nawiązująca do oferty sklepu i taka, którą nasz Klient powtórzy później innym .

W temacie hostingu musimy wziąć pod uwagę rozmiar serwera i limit transferu – naszym zadaniem będzie dostosowanie hostingu do potrzeb naszego sklepu. Nie polecamy używania darmowych hostingów – przynoszą one zbyt wiele ograniczeń, hamujących rozwój naszego projektu.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok