Kamień ogrodowy - Kamień naturalny - Dekoracje ogrodowe z kamienia - Hurtownia kamienia - Kamień dekoracyjny
Kamienie ogrodowe i inne ozdoby do ogrodu
Styczeń 25, 2017
Beton dekoracyjny - Beton architektoniczny - Beton ozdobny - Zastosowanie betonu dekoracyjnego
Jak wykorzystać beton architektoniczny?
Styczeń 26, 2017

Drogowy transport paliw to najpopularniejszy system przekazywania tego gatunku materiału obszernemu kręgu konsumentów. Normy przewozu paliwa są ściśle zdefiniowane w prawie polskim, Unii Europejskiej jak i zagranicznym. Ze względu na stopień trudności i ogromne niebezpieczeństwo, są to bardzo złożone regulacje. Przepisy określają między innymi wymogi techniczne samochodów używanych do transportu towarów niebezpiecznych, restrykcje dotyczące przewozu, oznaczenie tych pojazdów, rodzaje towarów niebezpiecznych i zasady ich inspekcji. Przedmiot tak skrupulatnego zdefiniowania tematu jest jasny – likwidacja lub zminimalizowanie niebezpieczeństwa związanego z przewozem, a także zminimalizowanie prawdopodobieństwa powstania wypadku.

Najczęściej paliwo dostarcza się w specjalnie zaprojektowanych cysternach. Autocysterny powinny urzeczywistniać niezwykle surowe wymagania techniczne, aby przewożone w nich produkty były odpowiednio zabezpieczone przed czynnikami fizycznymi. Prowadzenie takich pojazdów nie jest łatwe i w tej materii szczególnie kluczowe są kompetencje prowadzącego, za równo te logistyczne, jak i techniczne.

W tym materiale postaramy się jasno opisać rodzaje cystern paliwowych. Jeżeli jesteś niedoświadczonym kierowcą, te wiadomości będą idealnym dopełnieniem Twoich umiejętności.

Jakie są rodzaje cystern do przewozu paliwa?

Cysterny paliwowe różnią się głównie budową, wyposażeniem i możliwościami zastosowania. Istnieje kilka podstawowych rodzajów:

  • cysterny stałe mogą pomieścić ponad 1000 litrów towarów płynnych. Ten model jest trwale złączony z samochodem lub stanowi nierozłączną część jego ramy.
  • cysterny mobilne – pojemność takich cystern jest większa niż 450 litrów. Cechują się elastycznością co znaczy, że mogą być w łatwy sposób „przyczepiane” do innych samochodów.
  • cysterna – jest to urządzenie przewozowe korespondujące z definicją kontenera, które obejmuje zbiornik wraz z wyposażeniem ułatwiającym obrót kontenera-cysterny bez dużej modyfikacji jego orientacji w przestrzeni.
  • cysterny odejmowalne – są to cysterny odmienne niż cysterny stałe, przenośnie i kontenerowe o pojemności większej niż 450 litrów, które są przeznaczone do tranzytu materiałów wraz z ich wyładunkiem. Cysterny tego typu montuje się na naczepach pojazdów a ich odczepianie wykonalne jest po opróżnieniu substancji.

Budowa cysterny paliwowej

Zaopatrzenie każdej cysterny zostało dogłębnie scharakteryzowane w takich aktach prawnych jak Umowa ADR, Zarządzenie Ministra Komunikacji drogowej w kwestii wymogów technicznych nadzoru technicznego, oraz Rozporządzenie Ministra Gospodarki w kwestii trybu kontrolowania uprawnień wymaganych przy obsłudze i ochronie urządzeń technicznych. W wyposażeniu każdej cysterny powinny się znaleźć takie akcesoria jak:

  • wewnętrzne zawory odcinające – zamontowane wewnątrz zbiornika bądź w kołnierzu akcesoryjnym. Stanowią pierwsze zamknięcie w cysternach. Zawory uruchamiane są z góry lub z dołu.
  • zewnętrzne zawory odcinające – zainstalowane na końcu każdego kanału rurowego spustowego. Są zamknięciem początkowym dla cystern które zawierają w 3 części kodu literę A, oraz dodatkowym zamknięciem dla cystern kryjących w 3 części kodu literę B.
  • zaślepki kołnierzowe – są montowane na brzegach kanałów rurowych. Muszą być na tyle nieprzepuszczalne, aby zatrzymać zawartość urządzenia.
  • przewody do załadunku – te elementy powinny być zaopatrzone w rezerwowe spojenie do odłączania nalewu. Dodatkowo powinny być wyposażone w tabliczkę skonstruowaną z surowca odpornego na korozje, skupiającą informacje o nazwie producenta, numerze normy, dacie produkcji i bieżącego badania technicznego, a także wartości ciśnienia wstępnego. Poszczególne przyłącze musi gwarantować szczelność połączenia, przy jednoczesnym uniemożliwieniu samoczynnego otwarcia.
  • zasuwy bezpieczeństwa – są to elastyczne zasuwy bezpieczeństwa . Powinny być otwierane mechanicznie pod ciśnieniem wynoszącym między 0,9 i 1,0 wysokości ciśnienia próbnego urządzenia.
  • przewody wentylacyjne – ich przeznaczeniem jest utrzymanie ciśnienia wewnątrz urządzenia na poziomie ciśnienia atmosferycznego.
  • falochrony i przegrody – te akcesoria powinny być wypukłe o powierzchni wgłębienia nie mniejszej niż 10 cm. Powierzchnia falochronów powinna obejmować nie mniej niż 70% przekroju urządzenia. Falochrony i przegrody są czynnikami równoważącymi zbiornik.
  • izolacja cieplna – ochrania przekazywany ładunek przed wychłodzeniem, lub też nagrzaniem w zależności od gatunku przekazywanego ładunku. Izolacja może obejmować ochronę przeciwsłoneczną, oraz pełną ochronę pojemnika.

Najnowsze cysterny na paliwo to połączenie solidnej budowy i pewnych elementów. Doskonałej jakości elementy wyposażenia zapewniają komfortową obsługę. Na dzień dzisiejszy z całkowitą pewnością możemy Wam zarekomendować cysterny paliwowe Bioeco Sacim. Przedsiębiorstwo to może pochwalić się najnowocześniejszym rodzajem jednokomorowej, paliwowo-olejowej, najlżejszej w Europie, cysterny o przekroju owalnym, który zdobył aprobatę w branży przewozowej. Przedsiębiorstwo Bioeco Holding zapewnia nie tylko różnorodny wybór nowoczesnych cystern, lecz także przychylne warunki inwestycyjne.

Kup najlepszą cysternę w branży. rynku. Wstąp na stronę i poznaj najnowszą ofertę: nowe cysterny

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok