Warning: include_once(/opt/alt/php-xray/php/smart-advice-plugin/cl-smart-advice.php): Failed to open stream: No such file or directory in /home/ddr529/public_html/syngen.com.pl/wp-settings.php on line 398

Warning: include_once(): Failed opening '/home/ddr529/public_html/syngen.com.pl/wp-content/mu-plugins/cl-smart-advice.php' for inclusion (include_path='.:/opt/cpanel/ea-php82/root/usr/share/pear') in /home/ddr529/public_html/syngen.com.pl/wp-settings.php on line 398
{"id":467,"date":"2017-06-10T13:01:41","date_gmt":"2017-06-10T13:01:41","guid":{"rendered":"http:\/\/www.syngen.com.pl\/?p=467"},"modified":"2017-10-12T08:44:52","modified_gmt":"2017-10-12T08:44:52","slug":"home-staging-wplywa-rynek-nieruchomosci","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/www.syngen.com.pl\/dom-i-ogrod\/home-staging-wplywa-rynek-nieruchomosci\/","title":{"rendered":"Home staging – jak wp\u0142ywa na rynek nieruchomo\u015bci?"},"content":{"rendered":"

Pierwsze wra\u017cenie to co\u015b o co dbamy w r\u00f3\u017cnych momentach. Marzymy o zrobieniu dobrego wra\u017cenia w przeci\u0105gu trwania rozmowy kwalifikacyjnej, na damie, je\u015bli idziemy na klubowe party, czy negocjuj\u0105c w procesie sprzeda\u017cy. Na pierwszym wra\u017ceniu w ogromnej mierze opiera si\u0119 te\u017c home staging \u2013 a wi\u0119c technika z\u0142o\u017cona z wszelkich dzia\u0142a\u0144, pomagaj\u0105cych zrobi\u0107 dobre wra\u017cenie na zainteresowanym znalezieniem domu, mieszkania, czy innej nieruchomo\u015bci. Ci, kt\u00f3rzy bior\u0105 pod uwag\u0119 zakup mieszkania, cz\u0119sto zasugeruj\u0105 si\u0119 w\u0142a\u015bnie pierwszym wra\u017ceniem, zatem trzeba zadzia\u0142a\u0107 w taki spos\u00f3b, by nasz lokal przedstawia\u0142 si\u0119 wspaniale. Nie wszystko b\u0119dziemy w stanie przygotowa\u0107 sami, wi\u0119c warto skonsultowa\u0107 si\u0119 ze specjalistami od home stagingu. Po kolei jednak \u2013 wystartujmy od om\u00f3wienia historii i procesu ewolucji home stagingu.<\/h4>\n

W 1972 roku….<\/strong><\/h5>\n

Aby zrozumie\u0107 home staging, przenie\u015bmy si\u0119 na moment do USA. To w\u0142a\u015bnie w tym kraju \u017cy\u0142a i pracowa\u0142a Barbara Schwarz, w\u0142a\u015bcicielka korporacji, zajmuj\u0105cej si\u0119 projektowaniem wn\u0119trz. Jak si\u0119 okaza\u0142o \u2013 projektowanie wn\u0119trz by\u0142o zaledwie przystankiem w kierunku kluczowej specjalno\u015bci Barbary Schwarz. Ju\u017c jako agentka nieruchomo\u015bci z do\u015bwiadczeniem, Schwarz regularnie poszukiwa\u0142a patent\u00f3w, kt\u00f3re gwarantowa\u0142yby wzrost popularno\u015bci oferowanych przez siebie nieruchomo\u015bci w\u015br\u00f3d potencjalnych nabywc\u00f3w. W 1972 roku przysz\u0142o jej do g\u0142owy, aby dok\u0142adnie przygotowa\u0107 wn\u0119trze jednej nieruchomo\u015bci. Postanowi\u0142a wykona\u0107 wszelkie nale\u017cyte dzia\u0142ania remontowe, wysprz\u0105ta\u0107 ca\u0142y obszar i ozdobi\u0107 go w taki spos\u00f3b, \u017ceby Klient by\u0142 oczarowany nieruchomo\u015bci\u0105. Jak wysz\u0142o? Nieruchomo\u015b\u0107 zosta\u0142a sprzedana o wiele pr\u0119dzej, ni\u017c ktokolwiek m\u00f3g\u0142by my\u015ble\u0107. Jakie by\u0142y tego przyczny? Schwarz przekona\u0142a si\u0119, \u017ce przy rozja\u015bnieniu i optycznym powi\u0119kszeniu mieszkania \u2013 pierwsze wra\u017cenie potencjalnego klienta jest du\u017co lepsze ni\u017c wcze\u015bniej. Przez lata, Barbara Schwarz pracowa\u0142a na podziw ekspert\u00f3w od nieruchomo\u015bci w USA, a bran\u017ca o nazwie home staging zago\u015bci\u0142a na dobre na rynku nieruchomo\u015bci. Zgodnie ze statystykami z oficjalnej witryny internetowej Schwarz przeszkoli\u0142a ju\u017c z home stagingu wi\u0119cej ni\u017c milion os\u00f3b, a z pewno\u015bci\u0105 jest autork\u0105 cenionych publikacji z tej dziedziny.<\/p>\n

Wielka Brytania i wreszcie… Polska!<\/strong><\/h5>\n

Przez lata home staging rozrasta\u0142 si\u0119 w USA i odnalaz\u0142 si\u0119 tak\u017ce w Wielkiej Brytanii, gdzie cz\u0119sto Brytyjczycy nazywaj\u0105 go property presentation albo property styling. Zjednoczone Kr\u00f3lestwo otworzy\u0142o si\u0119 zdecydowanie na home staging, dzi\u0119ki widowisku „House Doctor”, prowadzonemu przez Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy tak\u017ce przekonali si\u0119, \u017ce mog\u0105 wiele zyska\u0107 gdy wystawi\u0105 ofert\u0119 sprzeda\u017cy dopiero po odpowiednim zadbaniu o nieruchomo\u015b\u0107.<\/p>\n

W naszym kraju home staging zago\u015bci\u0142 ju\u017c w tym stuleciu. W du\u017cej mierze dlatego, i\u017c nasi rodacy szukali na rynku pracy nowych mo\u017cliwo\u015bci i w efekcie powsta\u0142 nowy, wolny zaw\u00f3d \u2013 homestager. Zw\u0142aszcza od 2009 roku, da si\u0119 zauwa\u017cy\u0107 zwi\u0119kszony popyt na home staging przy sprzeda\u017cy\/kupnie mieszkania.<\/p>\n

Home staging dzi\u015b<\/strong><\/h5>\n

Przez 45 lat, home staging przeobra\u017ca\u0142 si\u0119 niemal codziennie, a wszystko przez to, \u017ce ulega\u0142y zmianie gusta ludzi, kt\u00f3rzy znale\u017ali si\u0119 na rynku dom\u00f3w. Barbara Schwarz wypracowa\u0142a konkretny szablon, ale korzystaj\u0105cy z niego musieli odpowiada\u0107 na wyzwania zmieniaj\u0105cej si\u0119 mody.<\/p>\n

Ostatnimi czasy, home staging to nie tylko zabiegi poprawiaj\u0105ce wygl\u0105d posesji. Home staging bowiem to po prostu p\u00f3j\u015bcie za podstawami idei marketingu, kt\u00f3ry polega \u2013 w my\u015bl definicji opracowanej przez Philipa Kotlera, cenionego marketingowego specjalisty \u2013 na \u201ezyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia\u201d.<\/p>\n

Swoje trzy grosze mog\u0105 tu wtr\u0105ci\u0107 specjali\u015bci od PR, kt\u00f3rzy maj\u0105 mo\u017cliwo\u015b\u0107 stworzenia ciekawej oferty, kt\u00f3ra zwr\u00f3ci uwag\u0119 ewentualnego Kontrahenta. Ju\u017c w czasach wdra\u017cania innowacyjnej metody przez Barbar\u0119 Schwarz by\u0142o wiadomo, \u017ce psychologia sprzeda\u017cy, oparta na zasadzie pierwszego wra\u017cenia Klienta jest niebagatelna w procesie home stagingu, a oferta przyci\u0105gaj\u0105ca uwag\u0119 jest istotnym elementem, kt\u00f3ry dopiero mo\u017ce sk\u0142oni\u0107 potencjalnego kupca do obejrzenia posesji. W dobie \u0142atwego dost\u0119pu do internetu oraz otaczaj\u0105cego nas szale\u0144stwa na punkcie Social Media \u2013 oferta musi by\u0107 przygotowana zar\u00f3wno pod k\u0105tem specjalistycznych portali, jak i gust\u00f3w wielbicieli Facebooka. Nale\u017cy pami\u0119ta\u0107, \u017ce stworzenie odpowiednich zdj\u0119\u0107 nale\u017cy zaplanowa\u0107 ju\u017c po sumiennym przygotowaniu mieszkania. Co si\u0119 na takie przysposabianie sk\u0142ada?<\/p>\n

Ewolucja modelu Schwarz<\/strong><\/h5>\n

Najwa\u017cniejsze koncepcje Barbary Schwarz zak\u0142ada\u0142y, \u017ce sporo zyskamy, powi\u0119kszaj\u0105c wizualnie pomieszczenia i rozja\u015bniaj\u0105c je. Dba\u0107 musimy o ka\u017cdy detal \u2013 w tym na po\u0142o\u017cenie mebli, kt\u00f3re nie mog\u0105 zagraca\u0107 pokoi i utrudnia\u0107 wpadanie \u015bwiat\u0142a s\u0142onecznego. Niesamowite jest to, jak olbrzymia liczba os\u00f3b zapomina o elementarnych rzeczach, takich jak pozbycie si\u0119 walaj\u0105cych si\u0119 wsz\u0119dzie ubra\u0144, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszcze\u0144. Jedn\u0105 z najgorszych rzeczy dla nas mo\u017ce by\u0107 brzydki zapach w lokalu – z pewno\u015bci\u0105 odstraszy on Klienta.<\/p>\n

Gdy chcemy upewni\u0107 si\u0119, \u017ce proces home stagingu u\u0142o\u017cy si\u0119 jak nale\u017cy \u2013 lepiej wynaj\u0105\u0107 ekspert\u00f3w z biura nieruchomo\u015bci, kt\u00f3rzy poczyni\u0105 niezb\u0119dne kroki, aby nasza posiad\u0142o\u015b\u0107 prezentowa\u0142a si\u0119 w\u0142a\u015bciwie.<\/p>\n

Chcesz wiedzie\u0107 wi\u0119cej o home stagingu i nie tylko? – mieszkania.torun.pl<\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Pierwsze wra\u017cenie to co\u015b o co dbamy w r\u00f3\u017cnych momentach. Marzymy o zrobieniu dobrego wra\u017cenia w przeci\u0105gu trwania rozmowy kwalifikacyjnej, na damie, je\u015bli idziemy na klubowe […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":468,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[1240],"tags":[4755,4753,4763,4762,4764,4758,4760,4756,4766,3895,4765,4757,4761,4759,4754,4734,3996],"_links":{"self":[{"href":"http:\/\/www.syngen.com.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/467"}],"collection":[{"href":"http:\/\/www.syngen.com.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"http:\/\/www.syngen.com.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/www.syngen.com.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/www.syngen.com.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=467"}],"version-history":[{"count":1,"href":"http:\/\/www.syngen.com.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/467\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":469,"href":"http:\/\/www.syngen.com.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/467\/revisions\/469"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/www.syngen.com.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/468"}],"wp:attachment":[{"href":"http:\/\/www.syngen.com.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=467"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"http:\/\/www.syngen.com.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=467"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"http:\/\/www.syngen.com.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=467"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}