Warning: include_once(/home/ddr529/public_html/syngen.com.pl/wp-content/mu-plugins/cl-smart-advice.php): Failed to open stream: No such file or directory in /home/ddr529/public_html/syngen.com.pl/wp-settings.php on line 398

Warning: include_once(): Failed opening '/home/ddr529/public_html/syngen.com.pl/wp-content/mu-plugins/cl-smart-advice.php' for inclusion (include_path='.:/opt/cpanel/ea-php82/root/usr/share/pear') in /home/ddr529/public_html/syngen.com.pl/wp-settings.php on line 398
Leasing samochodu lub innych środków trwałych dla przedsiębiorstwa – Syngen

Leasing samochodu lub innych środków trwałych dla przedsiębiorstwa

Implanty stomatologiczne w jeden dzień – Stomatologia estetyczna Toruń
12 lutego, 2021
Najem lub sprzedaż nieruchomości za pośrednictwem biura nieruchomości
15 lutego, 2021

Leasing samochodu lub innych środków trwałych dla przedsiębiorstwa

Leasing jest metodą finansowania zawierającą równocześnie kredyt oraz wynajem. Na podstawie umowy zawartej z leasingodawcą (podmiotem finansującym) możliwe jest używanie środka trwałego. Podmiot finansujący wykupuje określony w umowie środek trwały, a następnie przekazuje go leasingobiorcy, który korzysta z niego płacąc za raty leasingowe. Wraz z zakończeniem umowy leasingobiorca może, ale nie musi, wykupić przedmiot leasingu na własność, a sama cena zakupu będzie niższa niż rynkowa wartość.

Zwykle przedmiotem pod leasing jest rzecz ruchoma lub nieruchoma, służąca zarabianiu. Z tej przyczyny przedmiotem pod leasing może być zostać m.in. lokal, maszyny produkcyjne, linie produkcyjne, sprzęt biurowy, komputery itp. Najpopularniejszym środkiem trwałym branym w leasing dla firm są samochody ciężarowe oraz osobowe i to właśnie na nie, bez trudu znaleźć wiele ofert.

Jakie są typy leasingu dla firm

Możliwe są dwa typy leasingu: finansowy i operacyjny. Podejmując decyzję o wzięciu środka trwałego pod leasing, trzeba rozważyć, jaka możliwość okaże się korzystniejsza. W leasingu operacyjnym dla firm podatek VAT naliczany jest łącznie z kolejnymi ratami. Korzyścią tej odmiany leasingu dla firm jest to, że znaczną część wydatków można uwzględnić w kosztach uzyskania przychodów. W przypadku aut będzie to obok raty leasingowej, początkowa opłata, wydatki na paliwo, przeglądy techniczne czy zakup wyposażenia.

Choć leasingobiorca zobowiązany jest do opłacania rat leasingowych, w czasie trwania umowy sam przedmiot pod leasing jest własnością podmiotu finansującego, z tej przyczyny nie można wpisywać go jako swojego w ewidencji. Co więcej operacyjny leasing dla firm wymaga zawarcia umowy na przynajmniej 40% czasu amortyzacji środka trwałego leasingu.

W odróżnieniu od tego, finansowy leasing dla firm umożliwia wprowadzenie amortyzującego odpisu, dlatego że środek trwały pod leasing od początku jest własnością firmy. Umowę zawiera się na czas określony, ale nie trzeba ustalać okres trwania minimalnego. Da się więc zawrzeć umowę na okres odpowiadający potrzebom. Inną różnicą jest to, że w finansowego leasingu dla firm pełen podatek VAT regulowany jest razem ze startową ratą leasingową. Natomiast do kosztów uzyskania przychodu wrzuca się zaledwie odsetki z rat, a nie pełne raty.

Jakie warunki należy spełnić, by wziąć leasing dla firm?

Leasing mogą wziąć nawet firmy, które dopiero rozpoczynają swoją działalność. Wszystko zależy od samego podmiotu finansującego oraz środka trwałego, jaki przedsiębiorca zamierza wziąć w leasing. Niektóre podmioty posiadają oferty leasingu dla firm już od momentu rozpoczęcia działalności. Dla większości podmiotów finansujących minimalny czas to trzy miesiące od chwili założenia firmy. Od pierwszego dnia funkcjonowania firmy najłatwiej uzyskać leasing na samochód osobowy lub dostawczy. W przypadku innych środków trwałych takich jak maszyny czy lokale z reguły minimalny czas prowadzenia firmy to 6 miesięcy, chociaż zazwyczaj wynosi nawet pełnego roku. Dłużej działającym firmom znacznie łatwiej uzyskać leasing.

Stosowanie środka trwałego pod leasing

Każdy środek trwały pod leasing dla firm musi zostać w głównej mierze obowiązkowo ubezpieczony przez leasingobiorcę. Wszystkie pojazdy muszą mieć zakupione AC, natomiast maszyny i sprzęt powinny zostać ubezpieczone od zniszczeń i kradzieży. Koszty serwisowania oraz reparacji również są obowiązkiem leasingobiorcy, chyba że umowa wskazuje, że w ratach włączone będą wydatki obsługi serwisowej. Istotne jest, aby po skorzystaniu z leasingu dla firm, wszystkie naprawy przeprowadzał serwis autoryzowany. Z reguły nie jest ważne, kto będzie korzystał z środka trwałego w leasingu, o ile przedsiębiorca nie zamierza użyczać ani wynajmować go klientom czy kontrahentom.

Leasing dla firm – dlaczego warto?

Podstawową zaletą wzięcia leasingu dla firm jest zmniejszenie podatku ze względu na wliczenie w koszty uzyskania przychodu rat leasingowych. Sporym plusem jest też ustanowienie wysokości rat . Poza tym jest to bardziej opłacalne od kredytu. Znacznie łatwiej zdobyć leasing tak samo od strony formalności, jak i samych zabezpieczeń, a w sytuacji, gdy przedsiębiorca zdecyduje się postarać się o kredyt na inny cel, trwająca umowa leasingu nie zmniejsza zdolności kredytowej. I choć leasing dla firm definiują sztywne zasady umowy, co do czasu trwania, a sam przedmiot zazwyczaj nie jest własnością firmy, warto zastanowić się nad leasingiem.

Wygaśnięcie umowy leasingowej

Aspektem, jaki zdaje się bardzo ważny to możliwość kupna na własność środka trwałego leasingu. Przede wszystkim w sytuacji leasingu dla firm z niskim wykupem. Dzięki temu środek trwały można kupić w cenie niższej niż jego rynkowa wartość. Ponadto zakup przedmiotu leasingu dla firm można wliczyć w koszty uzyskania przychodu, a także odliczyć podatek VAT. Poza tym do samych kosztów można włączać również wszystkie koszty połączone z użytkowaniem. Dodatkowym plusem jest to, że po ukończeniu jednego leasingu, prościej uzyskać kolejny leasing dla firmy.

http://kredyty.torun.pl/leasing/

 

Komentarze są wyłączone.

Strona używa cookies
Ok